Alt ved den nye EDiA EX er blevet designet til at indgyde tillid: for føreren såvel som for lederen
For at opnå dette, har designteamet hos Mitsubishi Forklift Trucks introduceret en række nye
teknologier, for at skabe den næste generation af elektriske gaffeltrucks, som er robuste og alligevel
smidige, teknologisk avancerede og totalt intuitive at køre.
Med EDiA EX, som er udviklet til at give den samme effekt og omfattende ydeevne, som en
dieseldrevet truck i samme klasse, kan enhver kunde reducere sin CO2-udledning og forbedre
arbejdsmiljøet, ved at eliminere støj og emissionsforurening. Hvad der er lige så vigtigt, er at EDiA EX
er betydeligt billigere i drift, end en model med IC-motor.
Innovativ tankegang
Ifølge virksomheden, overvinder en række store innovationer alle de problemer, som måske har
forhindret visse brugere af trucks med IC-motor, i at gå over til elektriske trucks.
Tag for eksempel rampearbejde. En unik AutoBoost* funktion leverer automatisk yderligere effekt, når
og hvor det er nødvendigt, f.eks. ved kørsel op ad ramper og hældninger. Glatte forhold overvindes
med en kombination af firehjulsstyring og en anden innovation: et elektrisk differentialespærre*.
Resultatet er enestående trækkraft og kontrol, selv under de vanskeligste forhold, indendørs eller
udendørs.
Bag på trucken drejer styrehjulene gennem en fuld 100-graders spærre, for at give den mindste
venderadius på markedet og sørger for sikker drift i meget smalle områder. Løft og sænkning foregår
usædvanlig glat, takket være Adaptive Lift Control*.
Præcise beregninger
Førerens sikkerhed opnås via den allernyeste software, som automatisk tilpasser
ydelseskarakteristika til hver enkelt førers kørestil og køreevner, hvilket gør håndteringen fuldstændig
intuitiv.
På samme måde beregner EDiA's Intelligent Cornering System hastighed, vinkel og belastning i
starten af en drejning (i stedet for halvvejs igennem den), for automatisk at justere truckens hastighed
til at optimere håndtering ved kørsel om hjørner – det maksimerer hastighed og sikkerhed.
For ledere kan selv den fleksibilitet, som diesel giver, når det drejer sig om at påfylde brændstof, måle
sig med EDiA's litium-ion-batterioption, som giver arbejde i flere skift uden batteriskift og ingen af de
traditionelle vedligeholdelseskrav.
EDiA EX fås med kapacitet fra 2,5 til 3,5 ton og repræsenterer det ultimative i håndteringsydelse.
*Internt designede funktioner, som er patentanmeldt
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om EDiA EX, eller om et hvilket som helst produkt, i det
prisbelønnede Mitsubishi Forklift Trucks-sortiment, kan du besøge www.mitsubishi-forklift.dk